Festival ile ilgili Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran festival hakkında bilgi verdi. Festivalin bu yıl Balkan temasıyla yapılacağını söyleyen Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, “Daima sevgi kazanacak diyerek yol aldık. Koşulsuz sevgi ile yeniden umutla bakıyoruz. Çeşme'nin 12 ay yaşayan bir yer olması için çalışıyoruz. Çeşme Festivali efsanesini tekrar başlatmıştık. Bu yıl Balkanlar teması ile gerçekleştireceğiz. Tüm dünyaya sevginin ve umudun ışığını yayacağız. İlber Ortaylı, Cahit Berkay, Murat Meriç söyleşileri, Balkan mutfağının örnekleri konserler yer alacak. Herkesi şarkılar söylemeye, halay çekmeye bekliyoruz" dedi.
Çeşme’de uzun süre tartışılan Çeşme Meydan Projesini de basın mensuplarına yerinde gösteren Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, “Üzerinde bulunduğumuz yerde 20-25 sene boyunca bir lunapark vardı. Biz burayı halkın ücretsiz kullanabileceği şekilde aynı Barcelona’da ki gibi bir şehir içi plaj yaptık. Bu şehir içi plajımızdan aynı anda bin kişi yararlanabilecek. Dolayısıyla Çeşme’nin içindeki yüzlerce pansiyon ve butik otel de müşterilerini, plaja 50 metre, 100 metre diyerek çağırabilecekler. Burada ücretsiz olarak soyunma kabinleri, tuvaletler, duşları olacak. Belediyemiz şirketinin işlettiği bir de büfe olacak. Alanın tamamını konuşacak olursak Çeşme sahil düzenlemesinde yaklaşık bin altı yüz metrekare kapalı alanı yıktık. Yeşil alanları ve otoparklarımızı çoğalttık. Halkın kullanımına açık, 3 TL’ye çay, 9 TL’ye kahve içebileceği alanlar yarattık. Çeşme pahalı algısına son vererek, sosyal belediyeciliğin bir örneğini de burada sergiledik. Burada eski ilçe turizm binamızı yıktık. Lunaparkı kaldırdık, Kanuni’nin kervansarayının karşısındaki kaldırım kondu kafeteryayı kaldırdık. Küçük caminin yanındaki çay ocağını kaldırdık. Kalemizin önündeki 350 metrekare alüminyum ve pimapenden imal edilen büfeyi kaldırdık. Bunlarla da yetinmeyip, Çeşme eski Gümrük Binasını istimlak ettik ve orayı da kent kültürü müzesi olarak restore ettik, 29 Ekim’de de açmayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.