Ayşegül Koç'un hazırlayıp sunduğu Gün Başlıyor programının Konuğu,Genç İzmir Tiyatro Topluluğu'ndan Eray Alagözoğlu ve Türkan Özarslan oldu.Hem tiyatro, hem de kültürel çalışmaları hakkında bilgiler verdiler.

Genç İzmir Tiyatro Topluluğu Oyuncusu Türkkan Özarslan; ''3 Temmuz’da oyunumuzu sahneleyeceğiz. Tecrübesiz insanlardık, Vedat Murat bizi harmanladı. Hocamız bizi yükseltti. Mükemmel bir oyun çıkardık. Önce tiyatroyu bırakıp biz olmayı öğrenmeliyiz. Tiyatro o kadar güzel bir olay ki ve bunu biz olarak başardık. Genel olarak her şeyi barındırdık. Ayrıcalıklar çok güzel anlatılıyor. Farklılıklar çok güzel aktarılıyor. Artiz mektebi çok önceden yazılmış bir oyun ancak günümüzü o kadar güzel yansıttığını düşünüyoruz ki ve biz de o kadar çok güzel doğaçlıyoruz ki. Nasıl ayrıcalıklar sağlandığını ve insanların nerelere nasıl geldiğini gösteriyor aslında.''Bir yandan dalga geçerek, bir yandan eğlendirerek çok güzel bir oyun sergileyeceğiz. Bu Pazar günü saat 20:30’da İzmir Sanat’ta oynanacak. Biz 1 yıldır hazırlanıyoruz. Ama oyun direk çıkmamıştı. Farklı oyunlar vermiştiler. İlk yarım saat vazgeçmiştim. O oyundan çıktıktan sonra çok sevdiğim için normalde 2 saat gelmiş olmama rağmen 4 saat kalıyordum. O kadar dinamik ki gerçekten bu kadar enerjik miymişim. Gerçekten bu kadar mutlu olabilir miymişim. O kadar mezun olan arkadaşım iş bulamamış ki. O evin sıkıcılığı ve bu ülke gündeminden uzaklaştırdı ki bizi. Ayrıca oyunumuzu İzleyenler ücretsiz bir şekilde izleyebilecekler.''dedi.

YAKLAŞIK 45-50 ŞEHİRDE 10 BİN ÜYEMİZ VAR
Genç İzmir Tiyatro Topluluğu Oyuncusu Eray Alagözoğlu; ''Gençlerin kişisel gelişimine katkı sağlayacak. Gençlerin iyi olma halini destekliyoruz. Tam pandemi zamanına denk geldik. Tam Genç İzmir’i faaliyete geçirecekken pandemi patlak verince Genç İzmir’i farklı formata dönüştürdük. gençizmir.com olarak dijitalleştirdik, Örneği de yok. Güzel bir şey oldu bizim için. Kursları herkes kapatırken biz kursları herkese açtık. Yaklaşık 45-50 ilden üyemiz var. Dijital seminer yaptığımız zaman. Yaklaşık 10 bin üyemiz var. Online seminer yaptığımız zaman yoğun ilgi görüyoruz. Etkinlik olmadığı zaman bize yoğun mesaj geliyor. İzmir olarak dijitalde bağımız kopmuyor. Örneğin Ankara’ya gezi yaptık. Ankara’ya yaptığımız gezide İstanbul’dan Ankara’dan Eskişehir’den gelen gençler oldu. Aslında biz kocaman bir aile olduk.'' açıklamasında bulundu.

SADECE TİYATRO DEĞİL HER SANATTA VARIZ
''Tiyatro sanat ayaklarımızdan bir tanesidir. Biz aslında kurs odaklı gençlerle iletişim sağlıyorduk. Kişisel gelişim kursları, Resim Atölyesi, Dans atölyeleri, Tiyatro atölyeleri gibi…
Amacımız kültür sanat faaliyetlerinin Gençlerin ulaşamadığı  şeyleri ulaştırıp aradan çekilmek daha farklı yerlere gelmeleriniz sağlamak. Biz dedik ki tiyatro yapacaksak eğer neden bunu ücretsiz yapmayalım. Vedat hocamızda aynı böyle başladık. 80-90 genç ile başladık. Çeşitli faaliyetlerde farklı destekler verdiler. Şu an 30 genç kaldık. Tabi zaman sıkıntısı olabiliyor. O sebeple azalma oldu ancak gelip gittiler. Biz bunun için ekipler oluşturduk. Sosyoekonomik imkanları kısıtlı çocukları ziyaret etsinler. Pandomim yapalım. İşte yıl başında çocuklar okullara gittiler. Çocuklara hediyeler dağıttılar. Pandomim ile tanıştırdılar. Şimdi üzerine katarak bir oyun sergileyecekler. Bu bizim sanat ayağımızın bir tanesi ada dansları oluşturduk. Çok fazla olan bir şey değil. Latin danslarına yöneliyorlar genelde. Biz bunun yanına ada danslarını koyduk. Halk dansları oluşturduk. Yaş sınırımız var 15-30 yaş arası gençleri topladık. Tabi ki bunlar Kültür Sanat Daire Başkanlığımız tarafından yapılıyor. Ama bizim yaş sınırımız var. Bu yaşlardaki gençlerin buluşmasını sağladık. Amacımız aslında şu; yoktan var ederek geliyoruz. Hocalarımız ve gençler gönüllü olarak geliyor buraya. 6-7 ay sonra geliştiklerini görüyorlar. Üzerine kendileri katmaya başlıyor. Türkan da bunun en güzel örneğidir. Amacımız zaten bu gençlere nasıl yarar sağlayabiliriz. Gençlerden aldığımız talepler doğrultusunda bunu yapıyoruz. Dil ile ilgili çok fazla talep alıyoruz.''

''GENÇLERİN İSTEKLERİNE GÖRE ONLARIN AYAĞINA GİDİYORUZ''
''Bizim Hava Gazı Gençlik yerleşkesi ana merkezimizdir. Bornova’da Aşık Veysel Rekreasyon Merkezi spor faaliyetlerinin yönetildiği spor daire başkanlığının alanı var. Macera parkı var oraya yakın, orayı işletmeye başlayacağız. Balçova Genç İzmir’i devreye aldık. Dil ağırlıklı olacak orası sebebi İzmir Demokrasi Üniversitesi var Özel üniversiteler var Dokuz Eylül Üniversitesi kampüsü var. Onlara sorduk onlar da dil istedi. Biz de bunu yaptık. Onların ayağına gidiyoruz. Köylerde projelerimiz var. Olabildiğince biz yanlarında olmaya çalışıyoruz. Köydeyiz Projesi ile Üniversiteli gençlerle köylerdeki gençleri birleştiriyoruz. Hem buradan giden gençlerimiz köy hayatını öğreniyorlar. Oradaki gençlerin okumaya teşvikini sağlıyoruz. Böyle bir ortamda olabilirsiniz diyoruz.
Abla abi kardeş projesi bunun gibi bir projedir. 2006-2007 yılında başlayan bir proje sosyal imkanları kısıtlı bir proje. İki tane üniversiteli genci 20 hafta boyunca çocuklar yanına gönderiyoruz. Her hafta ona ders anlamında destek veriyor. Biz 10 bin çocuğa ulaştık.''

''GENÇLERE İZMİR'İ GEZDİRİYORUZ''
''Gençler için İzmir’i geziyor projesini ürettik. Şehir merkezini gezdirdiğimiz bir gezi oldu. Ayrıca Selçuk, çok fazla gençlerin talep ettiği Şirince, Efes antik kentini yaptığımız geziler oldu. Bunun büyük çoğunluğunda İzmir’e yeni gelmiş gençler oldu.
Tarihi Hava Gazı içerisinde Tercih Günleri yapacağız. Birebir o üniversitelerde okuyan gençlerle buluşturacağız. O şehri anlatacak. Ücretsiz olarak bunlardan faydalanabilecekler.
Sunucu Ayşegül Koç’un sorduğu buralara bu kurslara kimler gelebilir sorusuna cevap veren Alagözoğlu; ‘’Buralara 15-30 yaş arası isteyen herkes gelebilir.’’ dedi. Katılım Belgesini de internet üzerinden alabilirler. Gençler piskososyal destek alabilirler. Geçlik çalışmaları şube müdürlüğümüzün verdiği bir destektir. İnternet üzerinden randevu alabilirler.''

İZMİR'E GELDİĞİM ZAMAN ASOSYAL BİRİYDİM GENÇ İZMİR BENİ BEN YAPTI
Genç İzmir Tiyatro Topluluğu Oyuncusu Türkkan Özarslan; ''Ben İzmir’e geleli 2 yıl olmuştu. İlk yıl geldiğim zaman İzmir’e hiçbir yeri bilmiyordum. Ne yapsam diye düşünürken bir akşam Genç İzmir bölümünde dolaşırken Tiyatro vardı başvurdum. İlk gün yarım saat durdum. Burada yapamam diye düşünürken hocamız geldi kaynaşma oyunları düzenledi ve ben o gün çok memnun kaldım. Sonra sürekli gitmeye başladım. Zorla kaynaştırılıyoruz zaten çok harika bir olaydı. Hiç birimiz yetenekli değildik. Yeteneğim yok diye korkmayın gelebilirler. Şu an 10 basamak daha sosyal bir insan oldum. Sosyalleşmek için gelebilecekleri bir yerdir. Talep açabilirler her türlü desteği sağlıyorlar.''

Genç İzmir Tiyatro Topluluğu Oyuncusu Eray Alagözoğlu; ''Gençlik Kamplarımız var. İlk incir altında festivalimiz oldu. 900 genç katıldı bu etkinliğe. Tunç başkanımız açıkladı. Çandarlı’da Alaçatı’da Kozak Yaylası’nda kamplarımız olacak. Alaçatı kampı üçe çıkarıldı. Avrupa Gençlik Başkenti olmak için yarışmaya katıldık. Tek rakibimiz var Lviv o da savaş sebebiyle destek alabilecek bir şehir. 30’a yakın gençlik STK’ları ile başvuru yaptık. 2023 Gençlik Başkenti olursak uluslararası ilişkilerimiz artacaktır.'' dedi.